Wednesday, February 4, 2009

Perintah "Keluar Dr Umah Dgn Segera"

Nk tau 1 cite x korang......cmni...

Ni kisah Mak Jang aku..(adik kepada mak aku)

Mak Jang aku ade umah kat Pantai Dalam(PD). Selepas suami dia meninggal sbb darah tinggi beberapa tahun yang lepas, dia balik kampung kt Johor.Dok kat sana la...so umah dia kat PD tu dia sewakan..disewakan kpd kawan kepada kawan arwah...

Baru2 ni,dia dapat tau yang dia x dapat penuh duit sewa...(sebelom ni ok je)..x tau la pasal ape..so..dia pi la PD,nk tau ape dah jd...sungguh la x sangka yang umah mak jang aku tu ditambah2 n dipecah2kan.Tuan umah tu yang buat..Mak Jang aku tu bengang la..senang2 je ubahsuai umah dia..Orang tu tambah bilik pastu sewakan kat orang lain..

Yang kejamnye, boleh pulak dikuncinye paip air,masukkn dapur gas dlm bilik klau x bayar sewa..kire terlambat bayar sewa....cm sengal gile orang tu...dengar pn sakit ati...

Jd sekarang ni mak jang aku nk ambik balik hak dia...dah mintak orang umah tu pecahkan balik bilik yg dia buat, pastu keluar dr umah tu...bape ari selang...xde pape respon pn...xde dengar bunyi ketuk pn..ni dah ckp baik2 ni...xnk gak kuar...

(ni dr ape yg aku dengar dr Mak Jang aku la)....

Jd 1 Feb aritu, mak Dak aku datang 1 family ke umah...tujuannye nk tolong mak jang aku tu..nk mintak orang tu keluar dr umah tu dgn segera...aku yg x penah pi umah mak jang aku yg sekarang ni, nk la ikut skali...nk tgk sendiri cmne dh jd umah tu..

sdey gile..umah tu yg dulu besar ruang tamu dia,dh jd kecik...sempit gile...aku sampai kena duduk dekat ngn pintu...aku nmpak orang umah tu..x suke btol aku...

Mula2 tu kitorang tanye knp xnk kuar..tp orang tu x abis2 ckp psl duit pampasan...duit pampasan sebab buat bilik..nk adu kat Bandaraya..adu la..sy x takut pn...amboi..seda btol dia ckp cmtu...dah ade surat yang umah tu mak jang aku punye..dia berlagak cm umah tu dia punye..ayah aku sampai marah2 orang tu...suasana yg makin tegang....pak dak aku pn dah mula tinggi suara...orang sebelah umah suma dah jenguk2...aku naik takut tgk...takut pape jd kn...

Bising2 cmne pn...orang tu tetap cmtu gak...xnk kuar...berlagak cm dia btol...geram aku..sbb
Kitorang xde kuasa,dia sedap2 la ckp cmtu...ape la..

Last2,kitorang balik je..tp psni mak jang aku ambik la tindakan..dia bg notis 7 ari utk orang tu kuar dr umah tu.....klau x kuar2 gak x tau la...x paham bahasa mekayu agaknye...


Berdebar tol aku time tu...ape xnye, serbu umah orang...pastu nk halau orang...cm orang Bandaraya la pulak...aku harap2 la settle masalah mak jang aku tu...

kesian mak jang aku tu.Dah la kena jge 6 orang anak dia...pastu jd cmni pulak...

Harap sgt pasni selesai masalah mak jang aku tu..

..amin...

:(

8 comments:

s.y.a.r.q said...

eeeeeeeeeeeeee...

bengongnye org tuh...


sesedap ati dye jek ek buat gituh...


igt harta dye ke??


Agaknye org tuh skru dye tercabut ko kt mane2 kot...

uhuhuhuhu

hananiEy said...

ade ek org cm tu kt dunie yg fana lgy nyate ini


ihihih


;p

I.L.Y.A.N.I.E said...

A'ah.. ntah pape jek org tuh.

Patot tendang jek suh dia kuar.

muka berlagak cam tuan punya tanah.

padahal hampas pon xdak..

sakit ati gak dgr cite ko ni..


nanti update cite terkini yek

aku kan suke bz body hehehe

Ainul Azreen Ahmad said...

To syarq:
Memang bengong pn orang tu...
Klau ko jmpe orang tu pn aku rse ko nk je sekeh2 kpala dia...
x phm2 suruh keluar..


To Hananiey:
Aku pn x sangke ade orang cmtu..memang teruk kn..memag x berhati perut sungguh...


To McLong:
Bukan tanah dia, tp dia berani buat..tah pape kn McLong...memang berani sungguh...
Klau la orang bandaraya datang situ nk halau orang tu...nk je aku pi PD sana tgk...Biar dia rse...dia ingat dia besar sgt...

madey said...

eh PD kat area mane?

Ainul Azreen Ahmad said...

Ala mdey..

PD yang kat are stesen komuter Pantai Dalam tu...

kat situ la...

madey said...

rumah flat tue?

Ainul Azreen Ahmad said...

Bukan flat...

Tp umah setinggan kat situ...


Ade brite baik dr MakJang aku...

Dia ckp...insyaAllah..mungkin dia akan dpt umah baru..flat yg warna oren x silap dekat ngn flat permai..

Aku tumpang appy tuk dia...