Sunday, February 22, 2009

"Exam"

Agak lame aku x update blog aku...bukan ape,aku dok bz study tuk exam SPA utk jawatan PTD..Gred M41....."Semalam"

Cite dia cmni, Aku terima surat utk pi exam dr SPA...utk jawatan Pegawai Tadbir dan Diplomatik...mula2 aku ingat aku x dapat..sbb lambat daftar...tp ade rupenye..

Exam dia 1 ari...dan ade 5 paper..blh bayangkan x cmne rse 5 paper dlm 1 ari...klau dulu exam kat UM tu klau 2 paper je pn dah sempot ini lagikan 5 paper...tp ape boleh buat, kena la study kn...

Mula2 agak malas aku nk bace buku,..sbb dah lame aku x pegang buku..bce ape agi..malas yg tahap kau2 pulak tu...dah la tu buku dia tebal..(mak aku pinjam dr library ofis dia)...last2, aku kuatkan diri study gak....

Buku yg mak aku suruh bace

Dah nk dkt exam, aku boleh pulak jatuh sakit...demam,batuk dan selsema...rse x larat sgt...tp kena la study gak cmne skalipn.....plahan2 la kn....

N then, semalam 21/2/09..merupakan tarikh exam aku...

Dlm surat yg sampai kat aku, Tempat exam aku kat Bangi...punye la jauh..sampai sesat...nasib bkn aku yg bwk keta...ayah aku yg antarkn...


Tempat aku kena Exam

Sampai kat tempat exam, dah rmai orang kat situ...aku tunggu je la exam yg bermula pkul 9 pg..

exam pertama psl pengetahuan Am, yg kedua esei BM,pastu esei BI,exam ke-empat penyelesaian masalah dan yg last kefahaman BM n BI....

Exam aku abis kul 4.05 ptg..memang aku letih sgt2 time tu...dgn badan aku yg lemah, still x recover dr deman...x tau la cmne nk ckp..balik tu memang pkr nk tido je...

Balik tu..aku trus mandi..makan..tunggu solat magrib n then trus tido...


Esoknye bangun...tetibe teringat kat exam tu...hmm..

Klau korang tanye aku cmne exam tu...

nk kate susah ade la gak...tp x byk..cuma mase tu je..sekejap sgt..x sempat nk jawab suma....banyak soalan tp mase sikit...memang x sempat...

patut orang kate susah nk msuk PTD skrng ni...exam dia payah...

tp aku cube je la..mane tau tuah aku ade...x salah klau nk cube kn....

cm orang kate"Blom cube blom tau"...


;)

No comments: