Monday, January 19, 2009

Kekalutan Melanda dan MCTF Fair 09'

Jelesnye aku.....FuNna dah dapat keje..aku pulak masih agi mencari-cari....apesal la payah sgt aku nk carik keje...Masalahnye....Bile aku dah apply untuk 1 keje tu..n dipanggil pi interview..aku x pi pulak...sbbnye

  • mak msti ckp,company ape tu...x penah dengar pn...cube cari yg ade name sikit
  • Jauh sgt la...jalan jem...mak aku ni,nk suruh aku cari keje sebelah umah ke...

senang ckp...MEMILIH...itu dia......pening aku..xnk pikir,tp last2 kena pikir gak....

Dalam kekalutan yg melanda.....aku ade t'bace kat paper pasal job search,MCTF Fair kat MidValley..16-18 Jan 09......jd aku nk la pi tgk..sepupu aku pn dah ajak...jd on la...aku pi semalam....aku x pi skali ngn dia...just jmpe kat entrance Fair..aku pi pagi sbb aku dengar memang sesak gile...mak aku suruh pi sendiri..tp last2 dia nk ikut gak..pi skali naik keta..time aku sampai,x bukak pn agi tp dah rmai orang tunggu..mak ai...rmai tol orang yg tengah memcari keje...dalam ati, rse segan je..orang2 ni cm gempak je aku tgk...aku ni sape je la...baru nk merangkak.

Ade amoi cine berbaju itam datang kat aku...dia bg borang..nk masuk kena daftar dulu...aku pn isi la...tgh bratur tunggu turn nk masuk,jmpe la sepupu aku tu...alamak..dia datang ngn tunang dia...aduh..segannye aku...tp lantak la..segan2 ni tolak ketepi..baik fokus ke perkara utama..mencari kerjaya....

Punye la aku khusyuk tgk2..terpisah aku ngn sepupu aku...x tau mane diorang dah...jd aku jalan je la sorang2...byk gak company aku tanye..yg besar,sederhana,kecik...suma aku tanye....macam2 goody aku dpt...notebook,pen,beg,packet nescafe,calender....makin lame,makin rmai orang....aku pn dah mula rse sesak...jd aku cube contact sepupu aku..aku ckp aku dah xnk pusing2 dah..last2 bertembung gak ngn sepupu aku...diorang pn dah xnk pusing2....kitorang kuar la trus dr situ..

Pastu kitorang pi JUSCO...ade sale..tp aku x rse nk bli pape...just jalan2 je la...pi supermarket dia,bli air n makanan...tgk jam,dah kul 2.30pm...x tau nk buat ape dah..balik je la..lagipn dh x larat...kitorang berpisah kat situ...

Aku balik naik Komuter...mak aku balik awl..cm biase tukar train kat kl sentral....

p/s: Alisa, aku mintak maaf x dpt pi pyramid jmpe ko...lain kali la ye....

3 comments:

Unknown said...

Bile aku dah apply untuk 1 keje tu..n dipanggil pi interview..aku x pi pulak...sbbnye

* mak msti ckp,company ape tu...x penah dengar pn...cube cari yg ade name sikit
* Jauh sgt la...jalan jem...mak aku ni,nk suruh aku cari keje sebelah umah ke...


wah.. power la u.. kenapa la pilih keje cam tu eh..? time masa ni byk org hilang kerja, tp u pilih keje..? ^_^" well, kalo ada keje, keje la dulu, better than nothing, lepas sambil keje sambil cari peluang yg lagi best.. :P haha...

Ainul Azreen Ahmad said...

Thanks Gan...

Terukkan masalah i ni...
My mom ni...mcm2...
susah i nk apply keje...ade je komen dia..

Pasni, i akan rebut peluang klau ade...just give it a try..mane tau dpt kn...

madey said...

btol gan ckap tue, jgan memilih sgat..g jek interview tue