Wednesday, December 3, 2008

Selamat Jalan dan Hidup Berdikari...

Sabtu lepas, bibik aku balik Indonesia....kirenye cuti sebulan la...ujung bulan ni baru balik sini balik......Selamat pergi dan kembali bibikku...........


Bile bibik aku dh xde kat sini....so, skrng ni aku la yang kena jge umah...basuh bju...kemas umah....mop lantai..ala..benda ni biase aku buat dah.....

tapi yg aku x sangka...aku kena masak..masak beb...bukan untuk aku je..tp adik2 aku gak...bukannye aku x pernah masak....ade la gak pernah,itu pn stakat ayam goreng..sayur rebus...cmtu2 je la.....ni aku kena masak yang btol2...mksd aku,cm masak tom yam...yg heavy2 la.....

Btol2 menguji aku....klau ikutkan arini ari rabu,dah 3 ari dah aku masak sendiri....pagi..tghari..malam...agak penat gak la...x biase kan....setakat ni, aku dh masak ayam kari,ayam msk tom yam, ayam kicap,sup ayam...n tghari td aku msk aym sambal.....mesti pelik knp ayam je....sbb: adik aku suke mkn ayam..ikan kureng ckit....

Rse bangge gak dpt masak lauk2 td....1st time ni...rse dia..ok la...xde la sehebat mak aku masak...nasib ade adik aku..blh mintak tolong....tp penat2 pn..cm best lak...dpt masak...sebelom ni klau nk masak,bibik msti bising....dia marah2 kitorang sepahkan dapur....at least skrng dpt la peluang nk memasak sendiri...blh aku tambahkan skill memasak aku yg x seberapa ni...huhuhu.......6ti dah kawen senang kn...hahaha...pkr kawen lak....lambat agi...

ok la...nk sambung keje aku..ni pn aku free...klau x,aku x sempat pn nk online...
bye..

2 comments:

s.y.a.r.q said...

wahhh.. bgus2.. pasni leh la dtg umah ko rs ko msk... :)

Ainul Azreen Ahmad said...

Ala syarq...baru nk merangkak pn...
biase2 je...ni baru 1st time aku mula msk btol2...

adik aku dah bising kate kurang garam la..tawar je..mcm2..

tp

diorang mkn gak...

huhu...

ko klau dtng nk rse...bg aku btol2 mahir memasak dulu....

hahaha...

;)