Sunday, February 7, 2010

30/01/2010 - 1/02/2010 (Cuti Hari Wilayah)

Post kali ni agak panjang.....hehehe...

Satu mase dulu, Aku ckp kat ayah yang aku dh lame x naik kapal terbang…so ayah aku kate ok…cuti ari Wilayah,kite balik kmpg naik flight…nk pi jauh2,mahal..xde duit..


So, Sabtu lepas( 30/01/2010)..aku, Ain (adik), mak ngn ayah balik kmpg naik flight...memang excited bile tau nk naik plane..ape taknye,last time I remember naik plain mse aku Form 3,tahun 2001..lame kn..so msti la aku excited…

Kitorang balik kmpg pn bertujuan..bkn saje2 balik..sbbnye, Mak nk wat kenduri …cm kenduri kesyukuran.. …skali solat hajat suma…Lebih kurang cmtu la…according to her la kn..

Flight bertolak ke sana dlm tiket kul 10.50mlm..So, kul 8.00mlm cmtu kitorang bertolak dr umah Putrajaya ke Stesen ERL Putrajaya..kitorang park situ je..klau park kat KLIA kn mahal.situ free je..dh smpai sana,check-in suma dlm kul 10.15mlm kite masuk dlm…skrin Departure kat situ dh tunjuk yg pintu OPEN utk flight MH1426.

Plane bergerak perlahan-lahan kearah landasan pelepasan …mse tu dh mula excited..but at the same time berdebar2..yela nk berlepas ke udara kn..telinga pn dah rse semacam..telan air liur byk2 la mse tu…nk imbangkan tekanan dlm telinga…bile dh stabil keadaan plane,aku tarik nafas lega..slmt berlepas..sepanjang dlm kapal terbang aku duduk diam2, tak bergerak(memang pn kn,mane blh berlari dlm tu nk kena mrh)...pramugari dh start bagi refreshment. Ade tiga pilihan air..jus oren, jus jambu ngn milo..aku ambik jus oren..xde la rse loya sepanjang dlm plane…mak aku ambik jus jambu, Ain ambik milo…masing2 ambik air lain..aku rse la ckit air mak aku ngn Ain..huhu…

Hampir setengah jam Dlm area kul 11.30, kitorang sampai ke Airport Pangkalan Chepa, Kota Bharu. Selamat mendarat…smpai kt pintu keluar nmpak driver ayah..menanti lame agaknye..dia angkut beg suma masuk dlm keta n trus ke destinasi dituju…Hotel Renaissance…mlm tu tido situ..sempat tgk bola kat channel ESPN(kebetulan ade) tgk perlawanan LIVE.. Liverpool vs Bolton..Liverpool menang 2-0…


Esoknye, ari Ahad (31/01/2010) which is my birthday..Hehehe …seperti biase ayah pegi keje..(sana kan keje ari Ahad)..Aku, Ain ngn mak balik kampong…sebelom tu b’fast dulu kat gerai blakang Hotel..mkn nasi berlauk…Dlm kul 10.30pg jnji ngn driver ayah…dia ambik kitorang…smpai kat umah nenek…Nampak bahan2 suma dh ade..kitorang potong bahan2 yg perlu dipotong,blend ape yg perlu diblend n then masak..Jiran2 sebelah dtng tolong masak skali..so ape agi, rmai2 la kitorang masak..pasang dapur kat luar umah..suma2lh…

Ptg dlm kul 6.30 cmtu dh siap masak suma..so blh la rehat jap,bersiap utk kenduri..Kenduri start pas solat isyak..so, pas magrib..lauk2 suma dihidangkan dlm pinggan..wat dlm 10 set..masukkan kedlm 10 dulang yg berbeza..senang nk angkat…abis je kenduri dlm kul 9.30mlm.Pastu trus basuh pinggan….sbb pe..mak ckp klau nk balik Hotel,kena abiskn basuh pinggan suma…(mlm tu x tido umah nenek sbb esoknye ayh keje..xde sape n kantar balik otel..keta ayh yg bwk..driver xde..)..Dalam kul 11.30 abis basuh pinggan suma…memang byk…Kul 12 ke 12.15 mlm baru la gerak..nk ckp ngn nenek,mak sedara suma..huhu…perlu tau…bkn slalu jmpe diorang….smpai otel je baring jap kat katil..Katil kat otel kn memang sedap nk tido..lembut je bantal,cadar..sumalh..bukak tv jap..tgk2 ade Live Football..mse tu Man United vs Arsenal..baru nk mula..ape agi tgk la…best gak perlawanan diorang…tgk 1st half je..sbb dh x larat…keputusan perlawanan Man United menang 3-1..YEAH!!..Man United menang…….


Hari Isnin(1/02/2010), ayah kate blh pi jalan2 kat KB..sbb flight malam kn...so ok la kn…plan2.. pg ayah pi keje..kitorang mandi2 pastu pi b’fast dulu, tapau je kat gerai mkn semalamnye..pastu kemas barang suma sbb by 5.00pm kena bergerak ke airport..mkn kat otel smbil tgk tv,pastu jam kul 10.00 je bersiap2 nk kuar sbb kul 10.30 jnji ngn driver…turun bawah kat lobby,nmpk dia dh tunggu..dia antar kitorang pi Bandar KB..ckp ngn dia ambik kul 4.00ptg..dia kate ok..so kitorang mula la jln2 kat situ..Mak ckp kat aku bli la pape sbb my birthday kn…cari la gak pape yg best..tp xde pn…x byk pilihan la situ…ingat balik KL je la bli..sana agi byk..so mak kate ok..Ain pn carik2 la gak pape yg best tp xde gak..Last2,mak yang bli baju..huhu…Jalan punye jalan,tgk jam dh kul 2.30ptg..mak dh kelam kabut nk solat kat mane…nasib baik ade masjid dekat situ(tanye kat shopping mall tu,diorang kate xde surau...hampeh kn)…aku rileks je la sbb aku tgh cuti..mksd aku..ehem..ehem….

Dh puas jalan2,kitorang decide nk balik otel..mak dpt tau ade keje kena wat kat situ jd mak x balik skali ngn kitorang malam tu..so naik plane 6ti aku ngn Ain je la…ayah kat sana..1st time naik sendiri2..x penah pn sebelom ni..slalunye ngn mak ayah…Dah smpai otel kul 4 cmtu..kemas mane2 yg patut n kul 5.30 bergerak ke Airport kat Pangkalan Chepa….dah check in suma,tunggu je la nk masuk…Dalam tiket,flight kul 7.50..punye la excited skali…tup..tup..dpt announcement yg kate flight delay.. Aduh..sabo je la…ayah ckp kat situ memang slalu delay… Dpt tau kena tunggu flight dr KL..sepatutnya mendapat kul 7.30..tp dia lambat 10 minit..jd mendarat kul 7.40…..aku pn terima je la ngn ati yg tenang..Nasib baik la x lame kena tunggu..kul 7.50 diorang dh panggil..n plain akan bergerak kul 8.30mlm…

Aku tiba kat KLIA dlm kul 10.00mlm…Kapal terbang berhenti je cpt2 bangun, capat beg suma n trus ke KLIA Transit kat tingkat bawah…bli tiket ke Putrajaya berharga RM6.20 seorang ..murah je..yg mahal klau naik yg Ekspress..blh smpai RM30++…mahal kn..Ambik keta kat parking lot putrajaya sentral trus balik Kuarters…kat Presint 18.

Balik tu memang terase penat..tp kena kuatkan diri..kena basuh bju (guna mesin basuh je)..byk baju kotor la kn…pastu gosok baju kurung nk pkai esoknye..sbb esok keje…klau cuti best sikit..blh rest..ilangkan penat…tp nk wat cmne..keje tetap keje….abis je gosok bju trus masuk tido..tak wat ape dh…zzzz…zzzz….

**Quick Photos**



....Harimau kat Lobby Hotel....
*Rse kelakar tgk tiger ni*



**Dlm ERL**



**Our Bags**



**Tickets*



....On the way nk pi pintu masuk...



**Tempat nk masak tuk kenduri**



**Bahan2 yg dh siap diblende...nk mula masak**


**Sekitar Bandar Kota Bharu**









**Aku ngn mak aku**



**Aku ngn adik aku,Ain**



**Hallway nk ke bilik**



**Katil yg sgt lembut**
..Best gile tidok..

Panjangkn cerita aku…excited nk cite..hehehe…k la..6ti klau ade cite2 menarik aku cite agi ek…

:)

TAMAT


No comments: