Monday, September 22, 2008

DijadiKan Pengajaran BersaMa..

~~Video sumbangan ehsan dr Student Uitm Yg menyaksikan kejadian~~

Ia berlaku beberapa minggu yang lepas kat kawasan Uitm...aku x sure la kuar kat brita ke x...1st time aku tgk video ni,ade la gak rse gerun...Darah2,aku memang xlh nk handle..takut la..

Dari ape yg aku tau...accident ni berlaku dlm area kul 6 ptg..moto tu nk mengelak kereta..alih2 x perasan,kena langgar dgn bas uitm dr arah bertentangan..bas tu bawak ngn laju,x dpt nk elak.....kesian pembonceng tu ngn awek dia...pe kecederaan diorang ni,aku lupe la pulak..tp ade la yg patah..teruk gak kena campak...yg terbaru aku dpt tau..lelaki yg accident ni nk saman Uitm...x tau la kesahihan dia...btol ke x...

Itu yang dikatakan malang tidak berbau......

So kwn2..sentiase la beringat ye...walau dimane kite berada..keselamatan perlu diutamakan...ingat2 la pada orang yang tersayang.....

PERINGATAN!!!!

1. Jgn pikir nk cepat sampai je......alamak,ni cm aku je...ish....taubat2...

2.Jgn melebihi had laju.......tp suma orang main bedal je kn..kn...beso manepn papan tanda,orang wat x tau je..

3.Bg laluan kat orang.....ni x,ingat jalan tu bapak dia yg punye nk Hon2 suke ati...

4.Jgn bercakap dlm telefon semase dlm pemanduan......pkai la hands free..ape gunenye orang create benda ni...x begitu...

5.Bg signal bile nk belok.......klau x signal,orang belakang x tau kite nk ke mane...bukan diorang blh bce pergerakan kite...

6.Finally,Focus n sentiase alert......kadang kite x sedar ape yg bakal berlaku...so tumpukan perhatian bile memandu...

Beringat la ye....wassalam.... :)

2 comments:

hananiEy said...

ehe nul.

" ingt la org yg tersayang "

pesanan ikhlas dr polis trafik

heehee


=)

Ainul Azreen Ahmad said...

bgusla ko ingat Nani..

Nk raye ni,jalan byk keta..

so kena la ati2 bile bawak...

Peringatan ni abg polis trafik yg suruh aku masukkan dlm blog.....huhuhu...